بمب گذاری در اماکن مقدس شیعیان

مدفن امامان شیعه در سامره هدف بمب گذاری قرار گرفت
به گزارش منابع پلیس عراق، بامداد روز چهارشنبه، 22 فوریه، مردان مسلح به نگهبانان حرم عسگری ع در شهر مذهبی سامره، واقع در حدود 90 کیلومتری شمال بغداد، حمله کردند و با ورود به این مکان و قرار دادن وسایل انفجاری در نقاط مختلف آن، باعث بروز یک رشته انفجار شدند که بخشی از حرم را ویران کرده و به گنبد طلای آن آسیب جدی رسانده است.
این انفجار زمانی روی داد که چندین نفر در حرم حضور داشتند و گرچه هنوز خبری از تلفات احتمالی این بمب گذاری منتشر نشده است، برخی منابع احتمال کشته یا زخمی شدن تعدادی از افراد حاضر در حرم را مطرح کرده اند.
در پی این واقعه به چند مسجد مسلمانان سنی حمله شد که ظاهرا به تلافی انفجارها ر حرم امام عسگری ع بوده است.

منبع مطالب زیر روزنامه ایران است ونویسنده مقاله مرتضی ادیب یزدی که جهت حفظ امانت منبع قید میگردد.

 

این خبر، بسیار فاجعه انگیز و هولناک بود، زیرا نگاه شیعیان نسبت به این دو نگاه ویژه اى است،  از یکسو دو امام بزرگوار امام هادى و عسگرى (ع) سال ها در این خانه زندگى کرده بودند و این خانه اى که دو امام بزرگوار درآن دفن شده بودند براى شیعیان بسیارخاطره انگیزبود.
دلیل این مسأله نیز این بود که امامان نهایى در آنجا زندگانى مى کردند و به سر مى بردند مخصوصاً که به احتمال خیلى قوى محل ولادت حضرت صاحب الزمان(عج) هم در همین خانه بوده و مادر ارجمند امام، جناب مستطاب حضرت نرجس خاتون(س) که در سن بین
۳۰ تا ۳۵ سالگى امام زمان(ع) از دنیا رفتند به دستور حضرت صاحب  الزمان(عج) و به دست محمدبن عثمان بن سعید عمرى در این محل در کنار مرقد امام حسن عسگرى به خاک سپرده شدند و عمه بزرگ حضرت صاحب الزمان جناب حکیمه خاتون که در مراسم ولادت ایشان نقش بسیار اساسى داشتند در این ضریح مطهر دفن بودند. سابقه تاریخى شهر سامرا بسیار براى شیعیان پراهمیت است اول اینکه در آنجا منزل مسکونى امام هادى و امام عسگرى (ع) بوده و دیگر اینکه سالیان سال این دو امام بزرگوار در این شهر به عنوان تبعید زندگى مى کردند. لهذا شیعیان براى تعیین تکلیف خودشان چه در دوران حیات این دو امام بزرگوار و چه پس از شهادت امام حسن عسگرى در دوران غیبت صغرى امام زمان(عج) در این شهر اجتماع مى کردند و بیشترین ارتباط با نواب خاص حضرت صاحب الزمان(عج) یعنى عثمان بن سعید عمرى و پسر بزرگوارش محمدبن عثمان بن سعید عمرى و حسین ابن روح نوبختى و على بن محمدثیمرى،  چهار نایب بزرگوار امام زمان(عج) که به مدت حدود ۶۸ سال نیابت خاصه امام زمان(ع) را به عهده داشتند و از طرف ایشان در میان مردم بودند در این منطقه برقرار مى شد. از این رو سامرا یک اهمیت ویژه اى براى شیعیان پیدا کرد. در دوران غیبت کبرى نیز بعضى از مراجع بزرگوار براى احیاى علوم آل محمد(ص) سامرا را محل تدریس و حضور علمى و جهت دار خودشان قرار دادند که از میان این علماى بزرگوار که توانستند حوزه هاى علمیه پویایى را در سامرا راه اندازى کنند باید نام میرزاى شیرازى مرجع عظیم الشأن شیعه، صاحب فتواى تنباکو که با فتواى خودش بساط استعمار را از ایران جمع کرده و مشت استعمار را باز کرد، به میان آورده شود.
جناب میرزاى شیرازى در سامرا بوده و اقامه جماعت مى کردند و شاگردان بسیارى نیز در سامرا تربیت کردند،  نظر مراجع تقلید در طول تاریخ شیعه این بوده که سامرا به عنوان پایگاهى براى اشاعه علوم آل محمد(ص) مطرح باشد و حتى این را پیگیرى مى کردند که سامرا را در حد نجف و کربلا مطرح بکنند که در تاریخ شیعه ماندگار بشود. مراجع بزرگوار شیعه براى این امر زحمات طاقت فرسایى را تحمل مى کردند، چون منطقه سامرا به دلیل حضور برخى از معاندین اهل بیت و برخى از ناصبى مذهب ها پذیرش حضور آنها را نداشت، از این رو آنها زحمات زیادى را براى این رسالت دینى خود متحمل مى شدند.
سامرا خلاصه این سه کلمه است «سُرَّ مَن رَأى» یعنى شاد مى شود هر کس  آن را ببیند و این به دلیل حضور مرقد مطهر دو امام بزرگوار شیعه است، اینها آخرین امامانى بودند که در بین مردم ظاهر بودند که پس از ایشان غیبت صغرى و غیبت کبرى امام دوازدهم آغاز شد و احیاى مرقد مطهر این دو امام بزرگوار مى توانست در احیاى حقیقت مهدویت و احیاى یاد و نام حضرت بقیه الله الاعظم بسیار مؤثر باشد، از این رو در طول تاریخ تشیع علما براى زنده نگه داشتن مسأله انتظار و زنده نگه داشتن یاد حضرت مهدى(عج) لازم بود که سامرا را زنده نگه دارند تا سامرا بماند و تلاش علماى بزرگوار و مراجع عالیقدر شیعه به ثمر نشست و به برکت این مرقد مطهر و حضور مراجع بزرگوار موجب زنده نگه داشتن مسأله انتظار و مسأله مهدویت شد. مسأله اى که کلیدى ترین و ریشه دارترین اعتقاد در بین تشیع و مسلمانان جهان است زیرا به برکت حضرت مهدى(عج) شیعه تنفس مى کند و آینده را از آن خود مى داند. زیرا آنها براى مبارزه با روح امیدوارى در دل شیعیان و مسلمانان راه بدى را در پیش گرفته اند، خوشبختانه این کار به تشدید امیدوارى مردم منجر مى شود. چنانچه پیروان اهل بیت(ع) مى توانند در این حادثه جلوه هایى از مظلومیت اهل بیت و میزان صبر و بردبارى و تسلیم و رضاى آل الله را از نزدیک مشاهده کنند. این کار همچون انفجار بمبى که نزدیک به یازده سال قبل در حرم امام رضا(ع) منفجر شد، نشانه صبر و بردبارى ائمه معصومین(ع) است. همه این موارد موجب شده است که در طول تاریخ سامرا کانون توجه دشمنان اسلام و دشمنان وحدت بین مسلمانان شود. از این رو در شرایط فعلى جدى ترین پاسخ به این رفتار زشت دشمنان حفظ کامل وحدت بین مسلمانان است.

 


 

                              اهانت و بمب گذاری به بارگاه مقدس شیعیان

 

 

 

 

 

 

 

 

انفجار حرم امام عسکری ع

 

 

 

 

 

 

 

 

تصویر لحظه انفجار حرم امام عسکری ع ....

 

تعرض و اهانت به مدفن امامان شیعه

 

انفجار وبی حرمتی علیه اماکن مقذس شیعیان

 

 

 

 

 

 

 

 

لحظه ای پس از انفجار ....

بمب گذاری در اماکن مقدس شیعیان، بمب، انفجار ، بمب در سامرا،عبدالرضا فارسی

نظرات 3 + ارسال نظر
آزیتا پنج‌شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 09:27 ق.ظ http://azi.blogsky.com

سلام
وحشتناک بود...
مرسی به من سر زدید

صبا و پرهام پنج‌شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 11:40 ق.ظ http://anymoanyma.blogsky.com

سلام
واقعا جای تاسف داره.
ممنون که خبرم کردی.
ممکنه بگین چه جوری این متن رو بصورت خودکار فرستادین؟

حاجیه جمعه 5 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 09:38 ق.ظ http://hajieh.blogsky.com

سلام
ولقعا ناراحت شدم ........
اگه اجازه بدین می خوام با اسم خودتون این مطلبو بزارم لینک های روزانه .

سلام
باعث خوشحالی من است که مطلبی با درج نام استفاده شود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد