آموزش ساختن وبلاگ در بلا گر

 
قبل از هر چیز عرض شود هم اکنون سایت های گوناگونی وجود دارند که امکانات رایگان وبلاگ نویسی را به زبان فارسی را فراهم نموده اند به عنوان نمونه سایت های   بلاگفا و پارسی بلاگ و همچنین سایت پرشین بلاگ یا دیگری  میهن بلاگ  می باشند.خود من هم برای اولین بار با پرشین بلاگ شروع کردم.

هنگامی که در صفحه شروع بلا گر وارد شدید ماوس را روی قسمت   Created Your blog now که به صورت یک فلش نارنجی در پایین صفحه قرار دارد ببرید و کلیک کنید .
در صفحه بعد ابتدا نام کاربری سپس رمز ( که بهتر است کمتر از 6 کاراکتر نباشد ) آنگاه تکرار رمز را به دلخواه انتخاب کنید.
سپس نامی که نوشته های خود را با آن منتشر ( POST ) می کنید و دیگران بوسیله آن نام شما را خواهند شناخت  ( مثلا عبدالرضا )  و در آخر آدرس ایمیل خود را وارد سازید . سپس روی Continue  کلیک کنید .
وارد صفحه بعد شوید ، برای نامگذاری وبلاگ خود در قسمت Name your blog  عنوانی برای وبلاگ خود انتخاب کنید مثلا پایاب  و یا هر عنوانی که دوست دارید .
حالا در قسمت آدرس URL عنوانی برای آدرس خود انتخاب نمایید که شما و دیگران برای دسترسی و مشاهده وبلاگ شما باید این آدرس را وارد کنند تا وبلاگ شما را بخوانند . ( مثلا  farsiyad  ، البته این نام چون قبلا توسط من انتخاب شده و تکراری است قابل پذیرش نیست .).
توجه کنید در این حالت نشانی شما به این صورت خواهد بود : www.farsiyad.blogspot.com
بعد روی فلش انتهای صفحه کلیک کنید تا به صفحه بعدی که انتخاب الگو ست بروید و یک قالب را انتخاب کنید البته بعد می توانید این قالب را با یک قالب فارسی عوض کنید.در این صفحه برای دیدن نمای بزرگتر و واقعی روی آن قالب کلیک کنید.
در این قسمت پس از انتخاب قالب پیامی ظاهر می شود که وبلاگ شما در حال ساخت است و پس از چند لحظه چنانچه  تمام مراحل گفته شده را به خوبی انجام داده باشید این پیام نمایان می شود که وبلاگ شما ایجاد گردیده است .
برای درج و قرار دادن مطالب خود به نشانی بلاگر وارد شوید پس از وارد کردن Username وPassword دکمه   Sign in  را بزنید.
به صفحه داشبورد Dashboard وارد خواهید شد. New Post را کلیک کنید تا به صفحه جدید وارد شوید .
در کادر Title عنوان مطلب رابنویسید.در زیر همین کادر کلیک کنید ومطلب اصلی خود را قرار دهید.حالا میتوانید برای انتشار آن دکمه publhsh post
 را در پایین کادر کلیک کنید.
برای قرار دادن تصویر در بلاگر بر خلاف اکثر وبلاگ ها می توانید مستقیما عکس را در وبلاگ قرار دهید ، برای این عمل باید هنگام نوشتن متن در وبلاگ دکمه add image را کلیک کنید وسپس تصویر مورد نظر خود را از رایانه خود انتخاب کنید....
حالا شما صاحب یک وبلاگ در شبکه جهانی هستید. اما این هنوز ابتدای کار است. آنچه مهم تر است اینکه چه مطالبی را برای درج در این صفحات انتخاب خواهید کرد.همین مطالب بیانگر شخصیت درونی شماست از شما انتظار می رود مطالبی که درج می نمایید در جهت گسترش مناسبات انسانی و ایجاد تعامل و درک متقابل همنوعان باشد نه وسیله ای در جهت بر آشفتن و آزار همنوعان و خدای ناکرده تخلیه کمبود ها و کاستی های روان رنجور و ..
 فقط تقاضا دارم هنگام نوشتن وبلاگ خود این سخن آسمانی را فراموش نکنیم :خداوند کسانی را که سعی در اشاعه و گسترش زشتی ها دارند هرگز دوست ندارد وهمچنین این گفته شیخ اجل را که:علم آدمیت است و جوانمردی و ادب .
اگر چنانچه در مورد مطالب بیان شده بواسطه نارسایی قلم نگارنده احتیاج به توضیح بیشتر داشتید پیام بگذارید در حد بضاعت کمی که دارم در خدمتم .       

 

نظرات 6 + ارسال نظر
یک دوست دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 06:50 ب.ظ http://www.adinehbook.com

بازاریابی اینترنتی ... هر کلیک 80 ریال ... به ما سر بزنید.

همون سپهر عاشق دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 07:02 ب.ظ http://mano-tanhae.blogsky.com

سلام جالب آفرین به من هم سر بزن مرسی

سایه سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:45 ق.ظ http://sayeaftab.blogsky.com

سلام آقارضا دستتون درد نکن از آموزش من که خیلی چیزها از شما یادگرفتم. تشکر در زمن موضوع جدید بلاگتون رو خوندم و ساختم خیلی عالی توضیح داده بودین ممنون من بلاگ اسیوت رو ساختم از راهنمای شما ممنون وآرزوی موفقیت وسلامتی برای شما دارم

[ بدون نام ] سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 01:02 ب.ظ

سلام ...خوبین ؟ ...
خوشحالم از اینکه دانسته های خودتون رو به دوستانتان یاد می دین .
موفق باشی
به امید دیدار.

آیدا جمعه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 08:46 ق.ظ

سلام
بسیار عالی بود ممنونم

علی غیرتی پنج‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 10:20 ق.ظ http://albogobaysh1.blogfa.com

سلام عزیزم وبلاگت توپه میشه به وبلاگ من یه سری بزنی عزیزم منتظر هستم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد