یافتن مشخصات فرستنده نامه بوسیله پیدا کردن آی پی IP او

اگر یادتان باشد چند روز پیش در مطلبی با عنوان تا چه اندازه  در شبکه ناشناس هستید نوشتیم که  چگونه با داشتن آی پی   IPفرد می توان مشخصات بیشتری از او از جمله محل و شهر او را پیدا کرد .
 امروز می آموزیم چگونه آی پی شخصی که به آدرس الکترونیکی ما در یاهو نامه فرستاده را بدانیم.
برای این کار باید تغییراتی در تنظیم های یاهو میل خود بدهیم .ابتدا وارد صندوق پستی خود در یاهو شوید در صفحه اصلی اشتراک ایمیل خود گزینه Option را کلیک کنید سپس به   General preferencesبروید  در صفحه بعد که وارد شدید در قسمت    وارد صفحه ای خواهید شد که گزینه های مختلفی دارد. در قسمتی که نوشته شده است Massages Headers در زیر آن قسمت در قسمت  دو گزینه وجود دارد که به صورت پیش فرض قسمت  Show brief headressفعال است یعنی کنار آن تیک خورده شما در این قسمت باید گزینه پایین آن یعنی  Show all header .. را فعال کنید یعنی داخل دایره کوچک آن کلیک کنید . حالا شما باید این تغییر را ثبت کنید بنا بر این در پایین صفحه در قسمت  Save کلیک کنید تا تغییرات داده شما ثبت شود از این به بعد هنگامی که نامه ای دریافت می کنید به همراه آن اطلاعات بیشتری از جمله آی پی فرستنده نامه هم درج خواهد شد .شما با داشتن این آی پی و رفتن به آدرسی که در مقاله در شبکه ناشناس نیستید گفتم می توانید مشخصات کامل تر فرستنده نامه از جمله شهر و کشور محلی که نامه فرستاده شده را به دست آورید.
توضبح این Ip یک عدد 32 بیتی است که هر کامپیوتر در شبکه بوسیله آن شناخته می شود و به صورت 4 قسمت 8 بیتی که با علامت نقطه از هم جدا می شوند ، نمایش داده می شود . مقدار هر قسمت می تواند بین صفر تا 255 باشد .مثلا این ای پی IP 217.219.30.34 که نشان میدهد مربوط به شهر رفسنجان و شرکت جهان گستر است.
ضمنا برای وارد کردن آی پی فرد برای پیدا کردن مشخصات بیشتر او به آدرس زیر بروید :
http://www.ripe.net/perl/whois

 

نظرات 2 + ارسال نظر
ازگل دوشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 08:49 ب.ظ http://OZGALEKHAR.BLOGFA.COM

آقا ابی مشکل داره سه مطلب پایین تر وقتی من وارد این وبلاگ شدم آی پی من رو نوشته بود و جلوش پرچم آلمان بود جلوش هم نوشته بود از آلمان( به اینگلیسی) نمیدونم والا لابد من الان آلمان هستم و خودم خبر ندارم

بایییییییییییییییی

دوست عزیز
اول از این که سر زدی ونظر دادی متشکرم اما این که فرمودیدی پرچم آلمان و.... کاش نوشته بودی آی پی رو چی نوشته. به هر حال همیشه احتمال خطا هست وتقصیر من نیست موضوع اصلی و تیتر مطلب چیز دیگری بود . با این وجود من که مراجعه کردم دیدم آی پی شمارا IP: 212.6.32.3 ثبت کرده که مربوط به ایران است به طور دقیق تر حضرت عالی از تهران توسط شرکت خدمات اینترنتی امیدان واقع در بلوار آزادی به اینترنت اتصال پیدا کرده بودید و با همین اتصال به وبلاگ من تشریف آوردید ... باور ندارید ؟از دفتر شرکت نامبرده آقای یعقوبی بپرسید این هم ایمیل اون شرکت yaghoubi@omidan.net پس دیدی من از یه شهرستان دور دست متوجه شذم حالا چرا به شما آدرس آلمان داده خدا میداند. در ضمن به وبلاگ شما هم آمدم اما از بچه تهرون پایتخت نشین پسندیده نیست به کسی که تو وبلاگش راست کلیک می کنه اون حرف رو بنویسه ... تازه راست کلیک هم کاری نداره چند روز دیگه ترفندش رو میگم.بازم سربزنی قدمت رو چشم.......

ازگل چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:26 ب.ظ http://www.ozgalekhar.blogfa.com

آقا جون اون که گفتی درست بود ولی من نفهمیدم شما چه جوری فهمیدی تو سایتhttp://www.ripe.net/perl/whois که بری این چیزا رو ندیدم اگه ممکنه مشخصات این رو بگو اون کلیک راست هم اون یکی نویسنده وبلاگ گذاشته ورش میدارم
205.234.235.5

دوست عزیز
لطفا مقا له در اینترنت ناشناس نیستید را با دقت بیشتری بخوانید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد