ویرایش قالب آموزش فرنت پیج Front page


برنامه فرونت پیچ از مجموعه برنامه های مایکروسافت اُفیس  می باشد که معمولا به همراه دیگر برنامه های افیس مانند ورد  Microsoft Word  روی کامپیوتر شما نصب شده است . این برنامه یک ابزار قوی و کار آمد برای ساخت و ایجاد صفحات وب و حتی مهم تر برنامه ای جهت ایجاد یک وب سایت کامل می باشد. در اینجا هدف ما آشنایی جزیی با این نرم افزار و بکار گیری آن جهت ویرایش قالب وبلاگ می باشد.
برای باز نمودن این برنامه چنانچه این برنامه را در منوی Start  نیافتید در این مسیر می توانید آنرا بیابید.
Start- All Programs- Microsoft Office – Front page پس از اجرا برنامه با صفحه خالی روبرو می شوید این برنامه هم چون از خانواده مایکروسافت می باشد نوار ابزار آن بسیار شبیه نوار ابزار ورد Word  می باشد.در گوشه پایین سمت چپ این برنامه با سه گزینه روبرو هستید. که در سری جدید این برنامه تبدیل به چهار گزینه گردیده است. این سه گزینه عبارت از Design  و Code و همچنین نمای  Preview.
برای طراحی شما باید گزینه Design را انتخاب کنید . و برای مشاهده نتیجه آن می توانید گزینه Preview را انتخاب کنید .
برای آشنایی بیشتر برنامه – Front page را باز کنید و سه نمای آن را در حالت معمولی ببینید. حالا در نمای Design قرار بگیرید و در این قسمت متنی را بنویسید مثلا :هر که بنده حق شد آزاد ست .  رنگ و اندازه متن را هم در نوار ابزار انتخاب کنید حالا نتیجه را در سه نمای مختلف مشاهده کنید .در حقیقت آنچه ما می بینیم همان نمای Preview  می باشد و آنچه مرور گر کامپیوتر شما میبیند نمای Code و آنچه طراحی می کنید همان حالت Design میباشد.
حالا در همان نمای طراحی بر روی صفحه راست کلیک کنید و گزینه Page Properties  سپس دکمه Formatting   و حالا می توانید رنگ صفحه را انتخاب کنید و دکمه Ok  را بزنید و نتیجه را ببینید . در همین گزینه با زدن دکمه General  و قرار دادن آدرس ایترنتی یک موزیک در کادر  Location  یک آهنگ را به وبلاگ خود اضافه کنید.
یک مثال دیگر : معمولا اگر برنامه Front page بر روی رایانه شما نصب باشد هنگام تماشای صفحات وب در روی نوار ابزار جایی که دکمه های  Back  و History  و .. قرار گرفته اند

در حالت Design قرار بگیرید. کلمه ای تایپ کنید ، مثلا شباهنگ  حالا این کلمه را در حالت انتخاب  قرار دهید ( با نگه داشتن دکمه چپ ماوس و کشیدن ماوس روی  آن ) سپس در بالای صفحه از منوی  insert   باید Hyper link  را کلیک کنید در قسمت آدرس نشانی اینرنتی را به صورت کامل تایپ کنید ،مثلا http://www.payab.blogsky.com  در همین قسمت  Screen Tip   را کلیک کنید در کادر باز شده بنویسید وبلاگ دوم من   ودکمه  ok  را بزنید  دو باره دکمه  Target Frame    را بزنید New window  سپس دکمه  ok  را بزنید  حال به حالت  Preview رفته میبینید که کلمه شقایق به صورت لینک در آمده است.و ماوس ر روی آن نگه دارید نتیجه را ببینید. حال اگر به اینترنت متصل باشید و روی شقایق کلیک کنید مشاهده می کنید وبلاگ شقایق در صفحه جدیدی باز می شود .
برای تسلط بیشتر چند بار این کارها را تکرار کنید تا بقیه مطلب را در آینده توضیح دهیم .

ضمنا وبلاگ دوم من با عنوان  استخاره و مشروطیت  منتشر شد.

نظرات 4 + ارسال نظر
سایه یکشنبه 11 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 11:14 ق.ظ http://www.sayeaftab.blogsky.com

سلام خیلی وقت بود میخواستم این فرنت پیچ رو یاد بگیرم
دستتون درد نکن

نارنج چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 09:25 ق.ظ http://naranj.blogsky.com

سلام دیگه دارم میرم اینروزا موقع خداحافظی کردن با دوستای اینترنتی همش گریم میگیره بابای مهربون راستی باب بابام اشتی کردم اگه از من ناراحتید ببخشید خداحافظ

کلاغ سیاه سه‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 10:44 ب.ظ http://from-here2sky.persianblog.com

اگه فرنت پیچ فوولی باید یه سوال بپرسم. باشه؟؟ بعدا می یااام

سلام دوست من ممنونم که سر زدی .البته ما ادعایی در این باره نداریم .شما هم وبلاگ زیبایی دارید البته با مطالب آن موافق نیستم.بچه تهران منطقه قره نی باشی و ... باز هم ممنون سر زدی و نظر دادی. ما در خدمتیم

من دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 09:41 ق.ظ http://mohtaseb.blogfa.com

دستت درد نکنه عزیز.کار خوبی شروع کردی

سلام به اردبیل
ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد