بوسیله کامپیوتر خود فاکس FAX بفرستید

آیا تا به حال خواسته بودید بوسیله کامپیوتر خود فاکس بفرستید ؟
باید بگویم برای این کار لازم نیست که شما دارای دستگاه فاکس باشید. بلکه برای این کار لازم است که یک خط تلفن ویک مودم داشته باشید .  ( با توجه به اینکه در حال حاضر به اینترنت وصل می باشید پس هر دو را دارید.) . همچنین cd نصب ویندوز xp نیز مورد نیاز خواهد بود .
برای شروع ابتدا cd نصب ویندوز xp را در سی دی رام کامپیوترخود قرار داده ، سپس در پنجره ای که باز شد روی گزینه ی Install Optional Windows Components کلیک کنید . منویی باز خواهد شد که فهرست همه ی نرم افزار های اختیاری را به نمایش در می آورد . مربع کنار عبارت Fax Services را تیک دار کرده ، سپس روی Next کلیک کنید . وقتی عملیات نصب تمام شد روی دکمه ی Finish کلیک کنید و از صفحه ی پیکر بندی خارج شوید . لازم  است پیش از آنکه اصلاحات شما موثر واقع شوند ، کامپیوتر را Restart کنید.
با این کار برنامه ارسال فاکس به روی کامپیوتر شما نصب می شود.
ارسال یک فکس با کامپیوتر 

www.farsiyad.com
به عنوان مثال اگر که می خواهید یک سند Word را فکس کنید : سند مورد نظر را باز کنید ،از منوی File گزینه ی Print را انتخاب کنید.
پنجره Print باز خواهد شد، و به شما امکان خواهد داد که چاپگر مورد نظر خو را از منوی پایین آمدنی Name انتخاب کنید . اگر مراحل بالا را به درستی انجام داده باشید ، حالا یک چاپگر به نام «  ...Fax » باید موجود باشد . این چاپگر را انتخاب و روی OK کلیک کنید .
حال به طور خود کارکادرهایی (  Wizard ) باز می شود که باید در آنها باید اطلاعات گیرنده ، شامل نام ، مکان ، شماره ی فکس و.. را تایپ کنید.در پایان روی OK کلیک کنید.
حالا کامپیوتر شما مشغول گرفتن شماره گیرنده فاکس می باشد و... گیرنده فاکس شما را دریافت می کند.
اگر cd نصب ویندوز xp را ندارید ، میتوانید بوسیله cd نصب فاکس خود ( معمولا یک برنامه فاکس دارند .)یک برنامه فاکس دیگری را نصب و امتحان کنید.
برای امتحان اگر برنامه فاکس را نصب کرده اید همین صفحه وبلاگ من را به دوستان خود فاکس کنید ، یعنی از منوی File گزینه ی Print را انتخاب کنید و....
یادتان باشد نترسیدچرا که آزمایش و خطا ، تمرین و تکرار اصول اساسی یادگیری هستند .

درضمن وبلاگ دوم من هم با عنوانشباهنگمنتشر شده بد نیست یک سری بزنید و نظری هم بدهید.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد