قهرمانان در سرزمین خویش بیگانه اند؟

"دکتر مصدق"

؛عبدالرضافارسی؛

هفته گذشته چهاردهم اسفند چهلمین سال درگذشت رهبر نهضت ملی ایران "دکتر محمد مصدق" بود.در وبلاگ شباهنگ یادی از او کردم.اما دلم گرفت از بیوفایی زمانه و .... چرا ؟
با وجود گذشت بیش از چهل سال از مرگ این سربازوطن هنوز او در وطن خویش بیگانه و غریب است ........ امسال نمی دانم خورشید از کدام طرف سر زده و تلویزیون ناپرهیزی کرده و گویا در اخبار ساعت هشت ونیم یکی از کانال های خود بر خلاف گذشته اشاره ای کوتاه به سالروز چهارده اسفند و خاطره" دکتر مصدق" داشته، اما همین اشاره کوتاه صدای بعضی ها در آورده و یقه درانی ها کرده و ... چه می شود کرد از این کوتوله های سیاسی که با حمله و تهمت به بزرگان سعی میکنند خود را مطرح کنند بیش از این انتظاری نیست ، بگذار قار و قوری بکنند و حق البوق خود را بگیرند.اما روی سخن با دیگرانی است که امروزمدیریت قسمتی از نهاد های جامعه را در دست دارند، چنین به نظر می رسد که: جامعه‌ای که تاریخ و پیشینه‌ی تاریخی‌اش دستخوش تحقیر شود و برخی بر بی‌ارزش جلوه دادن غرور ملی پای فشارند و نسبت به نمادها و اسطوره‌هایش کم‌توجهی شود، به بی‌هویتی سوق داده می‌شود. مدیران چنین جوامعی با رفتارشان فراهم‌کنندگان و بسترسازان نفوذ بیگانه خواهند بود. ...
پس از کودتای 28 مرداد تا امروز یعنی چهلمین سال درگذشت دکتر مصدق ملت ایران تنها یکبار توانسته در احمد آباد به راحتی حضور یافته و خاطره و یاد قهرمان خویش را گرامی دارد، آن هم در اولین سال پیروزی انقلاب بود .در این روز شادروان آیت الله طالقانی بر مزار دکتر مصدق در احمد آباد حضور یافت و با صراحت تمام با سخنان خود بخشی از تاریخ ملی شدن نفت را بیان فرمودند. متن کامل سخنرانی ابوذر زمان را که در چهاردهم اسفند پنجاه و هشت بر مزار رهبر نهضت ملی ایران بیان فرموده اند و روشنگر بسیاری مسائل است با فرمت پی دی اف می آوریم.
اما راستی چرا قهرمانان در سرزمین خویش بیگانه اند؟
متن کامل سخنرانی ابوذر زمان را که در چهاردهم اسفند پنجاه و هشت بر مزار رهبر نهضت ملی ایران
شما هم اگر مایل بودید لینک دریافت آن را به در وبلاگ خود بیاورید و یا به دوستان خود ارسال کنید.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
someone یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 11:20 ق.ظ http://yaveh-gooyan.blogsky.com

سلام
سال نو مبارک
امیدوارم سال خوبی را در پیش داشته باشی
شادی و سلامتی را برات آرزو می کنم

سلام
سال نو شما مبارک. من هم امیدوارم سال خوبی را در پیش داشته باشی
شادی و سلامتی را برات آرزو می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد