حذف پیغام آزاردهنده Windows Genuine Advantage Notifications وین


همان طور که مطلعید ، مایکروسافت بعد از سرویس پک دوم ویندوز ایکس پی ، ابزاری را با با نام Windows Genuine Advantage Notifications (ابزار اطلاع رسانی مزیتهای ویندوز اصل)به ویندوز XP افزود .

وظیفه اصلی این ابزار تشخیص نسخه کپی غیر مجاز ویندوز و اعلام آن به کاربر است که این کار با ظاهر شدن یک پیام انجام میگیرد.

هنگامی که یک کاربر ویندوز تقلبی وارد سیستم میشود پیامی با این مضمون ” به نظر میرسد که شما قربانی دزدی نرم افزار شده اید. مایکروسافت کپی ویندوز موجود در کامپیوتر شما را اصل نمیداند.” دریافت می کند.

در ابتدای این پیام چنین گفته شده است که “این اخطار تا زمانی که در کامپیوتر شما از ویندوز اصل استفاده شود، همچنان نمایش داده خواهد شد.” پیام مشابهی هم در فواصل مختلف به صورت پاپ – آپ از قسمت Tray درWindows taskbar بیرون می آید.

اگر کاربری بخواهد این اخطار را نادیده بگیرد- در اولین اخطار، دگمه ای با این شرح : “مشکل مرا بعدآ حل کن” در نظر گرفته شده است که موجب بسته شدن پنجره اخطار میشود – ویندوز یک بنر دائمی در قسمت پایین صفحه باز میکند که همان اخطار قبلی در آن نوشته شده است.

تمام این پیامها به وب سایتی منتهی میشوند که مایکروسافت در آن مزایای ویندوز اصل را اعلام میکند و به شرح مجدد پیشنهاداتی میپردازد که مدتی قبل درباره نسخه های رایگان یا با تخفیف ویندوز XP معمولی و حرفه ای ارایه داده بود.

اگر شما هم یک رایانه متصل به اینترنت داشته باشید و از قضا اقدام به آپدیت کردن ویندوز ایکس پی خود نموده باشید ( و یا در صورت روشن بودن اتوماتیک آپدیت ویندوز که به صورت اتوماتیک فایلهای آپدیت را از اینترنت دریافت می کند) حتما با پیغام های آزاردهنده این ابزار برخورد داشته اید . (با توجه به ویندوزهای غیراصل که از آنها استفاده می کنیم)

برای حل این مشکل این فایل  کم حجم 12 کیلو بایتی را دانلود نموده و پس از باز کردن فایل فشره ، در کامپیوتر خود اجرا نمایید. پس از restart کردن کامپیوتر پیغام مذکور حذف خواهد شد.

عبدالرضافارسی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد