جاوااسکریپت

Zoom In | Normal | Zoom Out


 

این هم یک ترفند جاوااسکریپت

اگر کد آن را می خواهید در قسمت نظرات اعلام نمایید.

>

تصویر

تصویر نیازی به توضیح ندارد.نامش را شما انتخاب کنید.زندگی جنگ و دیگر هیچ..؟ خودتان کلیک کنید ونامی انتخاب نمایید. تصویر جوانی است در جنگ خیابانی ............

توضیح اینکه برای دریافت تصویر نیاز به برنامه فلش میباشد

چند نکته در باره word

 
اگر با word مطالب را به فارسی  مینویسد برای اینکه موقع نوشتن کلمات انگلیسی دچار مشکل آشفتگی و به هم خوردن جملات نشوید از منوی  format   بالای صفحه  paragraph…  رو انتخاب کنید بعد هم   to-left Right  بعد هم ok  رو کلیک کنید تا مشکلتون حل شود.همچنین بهتر است اگر نوشته ای در word دارید برای انتقال آن به وبلاگ خود متن نوشته را ابتدا وارد   Note padکنید، سپس متن را ازNote pad به وبلاگ منتقل نمایید.
برای اینکه فایل خود را در مقابل باز شدن ویا تغییر دادن توسط دیگران محافظت نمایید.ابتدا فایل مورد نظر را در word باز کنید سپس از منوی Toolsبه Options.. و سپس به Security بروید حال اگر می خواهید فایل مورد نظر را در مقابل باز شدن محافظت کنید یعنی فایل مورد نظر اصلا باز نشود در کادر Password to Open  رمزی را وارد نمایید.اما اگر می خواهید فایل مورد نظر را درقبال دستکاری شدن و هر گونه تغییری محافظت نمایید در کادر password To Modify رمزی را وارد نمایید.
چنانچه بخواهید هنگام نوشتن در برای کلمه ای توضیحی درج نمایید ، ابتدا کلمه یا جمله ای را که می خواهید در باره آن توضیح درج نمایید را انتخاب نمایید سپس در منوی Insert بر روی Comment کلیک نمایید حال با کلیک کردن بر روی Comment که در صفحه به همراه یک کادر قرمز رنگ اضافه شده می توانید توضیحات مختصری در مورد آن کلمه بنویسید. 

 برای جستجوی کلمه ای در متن ، هنگامی متن مورد نظر باز است .دکمه  f5 را روی صفحه کلید فشار دهید حال گزینه find و سپس در کادر find what  کلمه مورد نظر را بنویسید. حالا دکمه find Next  را بزنید و نتیجه را ببینید.
برای جابجایی کلمه ای با کلمه دیگر هم دکمه f5 را بزنید و گزینه Replace   را انتخاب کنید کلمه ای که میخواهید تغییر دهید در کادر بالا و کلمه جدید را در کادر Replace  بنویسید . حالا میتوانید دکمه Replace  را بزنید.

 

عاشورا ی حسینی و سالگرد بیست و دوم بهمن

 

246966.jpg

        حد تو رثا نیست عزای تو حماسه است

  ا ی خون اصیل ات به شتک ها ز غدیران

افشانده شرف ها به بلندای دلیران

جاری شده از کرب و بلا آمده ...وآنگاه

آمیخته با خون سیاووش در ایران

ای جوهر سرداری سرهای بریده

وی اصل نمیرندگی نسل نمیران

خرگاه تو می سوخت در اندیشه ی تاریخ

هربار که آتش زده شد بیشه ی شیران

وان روز که با بیرقی از یک تن بی سر

تا شام شدی قافله سالار اسیران

تا باغ شقایق بشوند و بشکوفند

باید که ز خون تو بنوشند کویران

 ***

حد تو رثا نیست عزای تو حماسه است

ای کاسته شان تو از این معرکه گیران

 

حسین منزوی

                                  

چه جور ها کشیدند بلبلان از دی
بدان امید که دگر نوبهار باز آید
امسال چون روزهای تاسوعا و عاشورا ی حسینی  و سالگرد بیست و دوم بهمن نزدیک هم واقع شده اند و برای اینکه یادی هم از معلم بزرگ انقلاب ، ققنوسی که در آن زمان یک بال فریاد بود و یک بال آتش ، او که قلمش و سخنش  رسوا گر زر و زور و تزویر بود ، واو  فریاد ش هنوز بلند است  : آنان که رفتند  کاری حسینی کردند و آنان که  مانده اند باید کاری زینبی کنند و گر نه یزیدی اند . کنیم چه بهتر که یکی از نوشته های این معلم شهید – دکتر علی شریعتی – را بیاوریم .اگر چه :
 در شمار ارجه نیاورد کسی حافظ را   
شکر کان محنت بی حد و شمار آخر شد

برای ادامه نوشته : http://farsiyad.blogspot.com/2005/09/blog-post_27.html
 شریعتی، علی شریعتی، عاشورا، تاسوعا، عبدالرضا فارسی،

ثبت وبلاگ در گوگل وموتورهای جستجو


چگونه وبلاگ خود را درگوگل وموتورهای جستجو  ثبت کنیم ؟
بسیاری از دوستان وبلاگ نویس با اینکه مدتهاست صاحب وبلاگ هستند ، اما هنگام جستجو در موتورهای جستجو نامی از وبلاگ آنها در نتایج جستجو نمی آید دلیل آن هم این است که وبلاگ خودرا در این موتورها معرفی و ثبت ننموده اند .
برای نمونه چگونگی معرفی به موتور جستجوی گوگل  به فارسی را می آوریم .برای این کار به آدرس  http://www.google.com/intl/fa/add_url.html  بروید،درهمین صفحه راهنمایی خواهید شد.برای ثبت وبلاگ خود همچنین می توانید به این نشانی انگلبسی   http://www.google.com/addurl.html     بروید ، نشانی وبلاگ خود را به طور کامل  ( حتما به صورت http://www. باشد )   در قسمت کادر URL  بنویسید مثلا اینطور http://www.farsiyad.blogsky.com ، در قسمت comments  هم میتوانید موضوع وبلاگ خود ویا کلمات کلیدی وبلاگ خود را بنویسید ،در بخش comments کلماتی را که در وبلاگتان بیشتر بکار می روند وارد کنید. هرکلمه را با کاما از کلمه بعدی جدا کنید. از کلمات فارسی نیز می توانید استفاده کنید . به همین سادگی حالا در پایین صفحه اعداد یا کلمات داخل کادر را در داخل کادر خالی وارد کنید و دکمه OK  را بزنید .صفحه جدیدی باز میشود که اعلان می کند معرفی شما با موفقیت انجام یافته است .با رفتن به این نشانی : http://www.submitexpress.com/ شما می توانید وبلاگ خود را در بیش از 20 بیست موتور جستجو به راحتی معرفی نمایید.

دهم بهمن‌ماه؛ «جشن سده»

آن اتشی که هرگز نیرد در دل ماست

دهم بهمن‌ماه؛ «جشن سده»
روز مهر، شانزدهمین روز از ماه بهمن باستانی، به روایت تقویم زرتشتیان و دهم بهمن‌ماه خورشیدی «جشن سده» است.
سده از واژه «ست» در زبان پهلوی آمده و معنای آن صد است. از نظر نجومی (طبیعی) نیاکان ما در روزگاران بسیار کهن، سال را به دو پاره (فصل) تقسیم می‌کردند. تابستان که هفت ماه به درازا می‌کشید و از نخستین روز فروردین‌ماه آغاز می‌شد و آخرین روز مهرماه پایان می‌یافت. زمستان نیز از آغاز آبان‌ماه شروع می‌شد و تا پایان اسفندماه به‌طول می‌انجامید و سده هنگامی است که صد روز و شب (‌٥٠ روز و ‌٥٠ شب ) به عید نوروز و اول تابستان مانده است...

 
" جشن سده " از کهن ترین جشنهای ایرانی برگزار می شود
به گفته دکتر میرجلال الدین کزازی - چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی ( به انتخاب همایش چهره های ماندگار صدا و سیما ) ، انگاره دیگرکه بیشتر پذیرفنی است ، این است که در این زمان صد روز از آغاز زمستان کهن می گذرد که آغاز سال بوده است ، یکی از ویژگی های این جشن این است که خرمنی بزرگ از آتش بیافروزند . جشن سده یکی از کهن ترین جشنهای ایرانی دردهم بهمن ماه برگزار می شود .
 
پارسیان هند در جشن سده کرمان شرکت می‌کنند
هر سال عده‌ای از گردشگران خارجی در این مراسم در کرمان شرکت می‌کنند. امسال نیز تورها گردشگران خارجی را که تعدادی از پارسیان هندی در بین آنها دیده می‌شوند با خود به ایران می‌آورند.
پارسیان مراسم مفصلی در هند برگزار می‌کنند اما آنها امسال به ایران می‌آیند تا در زادگاه دین زردشت در مراسم سده شرکت کنند...
 به سنت امانت داری و اخلاق مداری منابع به صورت تیتر و لینک آورده شده است .
 

شاعرى که پیش از مرگ سکوت کرد


روی رایانه نفتی منزل یه برنامه  RSS  خوان نصب شده که سرخط اخبار بعضی سایت ها رو میگیره . امشب که نیم نگاهی به این سرخط ها انداختم در لابه لای تیترهایی که پر است از هیاهوی قداره بندانی که از چهار گوشه جهان برای بشریت ویکدیگرشاخ وشانه می کشند چشمم به این تیتر خورد : پیکر «م ـ آزاد» در تهران تشییع شد  ،    دنباله خبر را که می خوانی ..   پنجشنبه اى که گذشت محمود مشرف تهرانى شاعر بلند آوازه ایران(م.آزاد) و یکى دیگر از آخرین بازماندگان شعر نیمایى به علت پیشرفت بیمارى سرطان روده، در تهران زندگى دیگرى را شروع کرد.
م.آزاد یکى از شاعران پس از نیما بود که در شعرهایش رگه هایى از شعر نیمایى جریان داشت. آذرماه سال ۱۳۱۲ در تهران متولد شد، در دانشگاه ادبیات خواند و سرایش شعر را از دهه  ۳۰ آغاز کرد؛ اما در دهه  ۴۰ خوش درخشید. برخلاف این ذهنیت که او را بیش تر عاشقانه سرا مى دانند، بیشتر شعرهایش داراى مضمون هاى اجتماعى پنهان، عصیان، اندوه و مبارزه اند.  در اینجا اما قصد مرثیه سرایى براى آن شاعر بزرگ را ندارم، اما می خواهم بگویم او برای من وبسیاری دیگر شاعری اجتماعی ، عصیانگر ، مبارز ومهمتر از همه نگهدار حرمت قلم بود که این همه مخصوصا آخری در زمانه ای که شعر فروشان روزگار من وتو ....خیلی هم ساده نیست چرا که ...غم نان اگر بگذارد .سروده های فراوانی از او بجا مانده سرودهء در کوچه سار شب او را سالها پیش استاد شجریان اجرا کرده است.با طلب آمرزش و آرامش براى روح بلند م. آزاد، قسمتی از شعر « تنها انسان نیست » او را مى خوانیم :
تنها انسان گریان نیست
من دیده ام پرندگان را
 من برگ و باد و باران را
 گریان دیده ام
 تنها انسان گریان نیست
 تنها انسان نیست که می سراید
من سرودها از سنگ
 نغمه ها از گیاهان شنیده ام
من خود شنیده ام سرودی از باد و برگ
 تنها انسان سرود خوان نیست
تنها انسان نیست که دوست می دارد
دریا و بادبان
 خورشید و کشتزاران یکسر
عاشقانند
تنها انسان تنهایی بزرگست
 انسان مرگ رای
اندیشه های مرگش ویرانگر

 
یاد این بیت شیخ اجل افتادم :
دل زنده هرگز نگردد هلاک   تن زنده کر بمیرد چه باک
نظر شما چیست؟

http://www.iran-newspaper.com/1384/841107/html/art4.htm

http://www.baztab.com/news/33853.php