تا چه اندازه در شبکه ناشناس می باشید؟

 
فکر میکنید تا چه اندازه در شبکه اینترنت ناشناخته میباشید؟برای نمونه در ابتدای مقاله مشاهده می کنید چگونه با قرار دادن یک اسکریپت ساده مشخصات کشور و IP شما در شبکه بدست آمده است. شما با داشتن این IP میتوانید اطلاعات بیشتری از صاحب آن به دست آورید به عنوان نمونه همین IP که متعلق به شماست چیست؟ به طور ساده تر باید گفت این IP مانند شماره تلفن شما در مخابرات است که با داشتن آن میتوان به اطلاعات بیشتری در باره صاحب آن دسترسی پیدا کرد.
برای بیشتر روشن شدن موضوع IP فوق را که یک عدد چند رقمی میباشد را  یادداشت نموده به این  نشانی بروید و آن اعداد را در کادر Search for  وارد نموده و دکمه  Search  را بزنید . حالا با مشخصات کامل تری از صاحب این IP که خودتان میباشید مواجه می شوید.
یک نمونه دیگر:   اینجا را کلیک کنید در صفحه جدید در وسط صفحه داخل کادر می توانید مشخصات خودتان از جمله کشور، شهر ،  IP Address  و جزییات بیشتری را ملاحظه فرمایید.
حالا برای اینکه بیشتر متوجه شوید لطفاً به پایین همین صفحه وبلاگ من که در حال خواندن هستید بروید ، سمت راست  درست زیر جایی که نوشته تعداد بازدید کنند گان کادر کوچک سبز رنگی میبینید که داخل آن نوشته sitemeter  اگر ماوس را روی آن قرار دهید و در حالی که دکمه  Shift  را نگه داشته اید روی آن کلیک کنید ،صفحه جدیدی باز می شود که می توانید در آن صفحه با کلیک روی  By Location  بسیاری اطلاعات در باره مشخصات افرادی که از وبلاگ من بازدید کرده اند مانند کشور، شهر و IP بازدید کننده را مشاهده کنید .
ادامه مطلب و معرفی چند نمونه از این ابزارهای مفید را که میتوانید در وبلاگ خود بکار ببرید را می گذاریم برای چند روز آینده و اگر در این مورد مشکلی داشتید  میتوانید به نشانی من مطرح نمایید بنده با بضاعت کمی که دارم در خدمتم .   فعلا برای اینکه با این سبک نگارش من خسته نشوید  با هم چند خط از گلستان شیخ اجل را مرور میکنیم  :
** حکیمی را پرسیدند ازسخاوت و شجاعت کدام بهتر است گفت آنکه را سخاوتست به شجاعت حاجت نیست .
** دو کس دشمن ملک و دین اند پادشاه بی حلم و زاهد بی علم .
 ** حسود از نعمت حق بخیل ست و بنده بیگناه را دشمن می دارد .
 ** خفته عاصی که دست بردارد به از عابد که در سر دارد .
** اجلّ کاینات از روی ظاهر آدمی ست و اذّ ل موجودات سگ ، و به اتفاق خردمندان سگ حق شناس به از آدمی ناسپاس .
** رازی را که نهان خواهی با کس در میان منه و گرچه دوست مخلص باشد ، که مر آن دوست را نیز دوستان مخلص باشد ، همچنین مسلسل .

میلاد آخرین پیامبر

 

                  

مرحبا سید مکی المدنی القرشی

سر و جانم به فدایت چه عجب خوش لقبی !

 

میلاد سرور کاینات، مفخر موجودات

 و رحمت للعالمین بر مشتاقان عدالت و آزادی

 و عاشقان مبارک باد.

رابطه فقر با افت ولتاژ برق

یکی از روزای آخر سال سری به دوستی که مغازه ساعت فروشی داره زدم تازه گرم احوالپرسی بودیم که یه مشتری اومد ناچار سکوت کردم و شاهد گفتگو شدم .

ساعت جدید چی دارین؟

_ ...

این یکی چنده؟

_ چند مدل داریم این دویست تومن این ششصد اینم هست که ..

_از مارک ... ندارین؟

_ داشتیم تموم شد ، قیمت هم سه میلیون بود.تا چند روز دیگه بازم میرسه.......

..

وقتی مشتری رفت از دوستم پرسیدم که : راستی ساعت سه میلیونی هم داریم؟

جواب داد: به ! کجای کاری ساعت سی میلیونی هم داریم .

پرسیدم این ساعت ها کار دیگه ای هم انجام میدن؟ مثلا عکسی ؟فیلمی ؟ تفنگی ... گفت نه فقط وقت رو نشون میدن .این آقا هم باجناغش چند روز قبل یکی از اون سه میلیونی خریده اونم میخواد عقب نمونه ...

برگشتیم خونه برا اینکه زیاد عقب !!!! نمونیم یه سر زدیم به اینترنت تا ببینیم دنیا دست کیه . هر جایی خبری بود از جشن و کارناوال دانش آموزان برزیلی و ... چشمم به تصویر کودکی افتاد که با وضعی دلخراش گردنش تا ته بریده شده بود، زیر تصویر نوشته بود : مادری در .. سر فرزندش را برید .. حالم رو به هم زد رد شدم تو آرشیو روزنامه ایران یه تیتر دیدم نوشته رابطه فقر با افت ولتاژ برق.

راستش رابطه بین فقر و خیلی چیزا رو شنیده بودیم مثلا قتل،دزدی .. یه زمانی خودم یه تحقیقی در باره فقر مردودی دانش آموزان داشتم ، اما این یکی یه کمی قابل هضم نبود گفتم بقیه مطلب رو بخونم ببینم چیه . اینم عین مطلب از روزنامه ایران

با پیگیرى علت نوسان و افت شدید ولتاژ برق شناسایى شد

۱۰ هزار و ۳۰۰ انشعاب غیرمجاز در جنوب استان کرمان

کرمان _ خبرنگار «ایران»: با شناسایى بیش از ۱۰ هزار انشعاب غیرمجاز، علت اصلى تداوم نوسان و افت شدید ولتاژ برق در شهرستانهاى جنوبى استان کرمان، فقر اقتصادى و فرهنگى بخشى از ساکنان این مناطق عنوان شد..
 
رابطه فقر با افت ولتاژ برق!
براساس اطلاعات موجود همچنان ۳۰۰ هزار کپرنشین در جنوب استان کرمان با دشوارى زندگى مى کنند و دراین شرایط تنها توجیه هر اقدام غیرقانونى نظیر استفاده غیرمجاز از انرژى برق، فقر و ندارى است که هزاران نفر در شهرستانهاى کهنوج، منوجان، عنبرآباد و بم را زیر سایه خود گرفته است.
آنچه آشکار است اینکه شرایط زندگى این عده به گونه اى است که حتى با وجود تسهیلات درنظرگرفته هم قادر به استفاده قانونى از انرژى برق نیستند و به عبارت دیگر فقر دامنگیر جنوب استان کرمان را باید از نزدیک دید.
آنچه گفته شد اما همه ماجرا نیست،...
معاون نظارت بر توزیع شرکت برق منطقه اى کرمان با تشریح وضعیت کنونى شبکه هاى انتقال برق به جنوب استان مى گوید: متأسفانه وضعیت جنوب استان نگران کننده است وفقر اقتصادى و مسائل فرهنگى موجب گسترش استفاده غیرقانونى و بدون مجوز از شبکه برق رسانى شده است...
. درهمین حال کشف همزمان ۴۳۵ اشتراک غیرمجاز در شهرهاى شمال استان کرمان هم مى تواند گویاى وضعیت غیرعادى شهرستانهاى محروم استان کرمان باشد.
براساس گفته مهندس نخعى برخى از مردم مناطق محروم حتى قادر به پرداخت بهاى برق مصرفى خود نیستند.
وى مى گوید: براى تعدادى از مشترکین غیرمجاز حق انشعاب رایگان اعطاکرده ایم اما با این وجود آنها قادر به پرداخت بهاى برق مصرفى خود نیستند و درحال حاضر ۲۴۰۰ مشترک به شرکت برق منطقه اى بدهکار هستند..
در این راستا اهتمام مجموعه مدیران دولتى استان کرمان به فقرزدایى و تلاش براى تسریع در پیشبرد آن، راه اندازى ستاد توسعه پایدار جنوب، اختصاص اعتبار براى تبدیل کپرها به واحدهاى مسکونى دائم و برنامه ریزى براى ارتقاى سطح فرهنگ این مناطق مى تواند امیدهاى تازه اى براى رهاشدن بخش جنوبى پهناورترین استان کشور از چنگال فقر، اعتیاد و ناامنی بیافریند.

http://www.iran-newspaper.com/1384/841214/html/iran.htm

منبع را هم لینک دادم اگر باور ندارید متن کامل را از روزنامه ایران 14 اسفند بخوانید .

فقط وقتی تاسف بیشتر می شود که بدانید استان کرمان یکی از غنی ترین و ثروتمند ترین نقاط از نظر منابع معدنی و خداداد در کشور می باشد.

البته گوشه بالای همین صفحه روزنامه یه تیتر دیگه داره با عنوان : مشکلات نخستین شرکت تعاونی بانوان نابینا در مازندران .. و اینکه اعضا آن از پرداخت صد و بیست هزار تومن حق عضویت نا توانند.

حالا شما پیدا کنید رابطه فقر و .... ساعت سه میلیونی .

             


اومدم تو یه سایت دیگه چشمم به تصویر بدن تاول زده و سوخته زنی افتاد متن خبر این بود : Afghan woman burned by husband دنباله خبر هم اینطور که میگه مردی افغان پس از اینکه همسرش را که او را مدتی قبل ترک کرده در منزل مادر زنش پیدا میکنه و موفق نمی شه او را به بازگشت به منزل متقائد کند با نفت اونو به آتش می کشد...

متن انگلیسی خبر را در پایاببخوانید

خیال نکنید میخوام دم از حقوق زنان بزنم یا از این اداهای فمینیستی در بیاورم . نه اما گاهی انسان با خودش فکر میکنه که چی میشه یه انسان تا حدی سقوط می کنه ذلیل و ناتوان میشه که هیچ راهی جز سوختن و نابود کردن و یا شکنجه همنوع خودش نمیدونه ؟؟

                               تصویر زن به آتش کشیده شده

البته به علت نامناسب بودن تصویر مجبور شدم قسمت پایین عکس را حذف کنم.


چند روزدبگه هم به سیزده بدر نمونده یه مطلب هم از سیزده بدر بگم و اونم اینه که مردم این منطقه یه رسم تا همین چند سال پیش داشتند که وقتی عصر سیزده از صحرا به خونه بر می گشتند ، با خودشون یه چند ساقه سبزی از صحرا می آوردند و به چفت در خونه خودشون گره می زدند که خود این معنا و مفهومی نمادین دارد. در باره معنا و مفهوم سمبلیک آن کاری ندارم فقط تا همین چند سال پیش که ما دبستان می رفتیم لازم نبود دنبال سبزی و رود خونه تا چند فرسخ بریم . اصلا از خونه که میآمدی بیرون روبرویت گند مزار و دشت بود جوی آب هم از کنار خونه رد می شد و دشت را سیراب می کرد. دلها هم به هم نزدیکتر بود . به قول سهراب

ابتدای خدا بود

ریگزار عفیف گوش می کرد

حرف های اساطیری آب را می شنید

آب مثل نگاهی به ابعاد ادراک

لک لک

مثل یک اتفاق سفید

بر لب برکه بود

حجم مرغوب خود را

در تماشای تجرید می شست

چشم وارد فرصت آب می شد

طعم پاک اشارات

روی ذوق نمک زار از یاد می رفت .

نمیدونم شاید اون زمان ما خیلی بچه ! بودیم. به هر حال یادتون باشه امسال که سیزده بدر برگشتید چند ساقه سبزه هم با خودتون بیاورید و به چفت در خونه خودتون گره بزنید .

منظور از فضای رایگان در شبکه..

 همانا با مرگ تو از نعمتى محروم شدیم که با مرگ دیگران از آن محروم نمى شدیم و آن، نعمت نبوت و اخبار آسمانى بود.
 پیامبر خدا (صلى الله علیه وآله) در تاریخ 28 صفر سال 10 هجرى در مدینه منوره چشم از جهان فرو بستند و به لقاء الله پیوستند،در آغاز رحلت آخرین فرستاده خداوند را به مشتاقان صلح عدالت و آزادی  تسلیت عرض می کنیم.

چند روز قبل یادتون هست در باره سرویس جدید گوگل یعنی (Page Creator) براتون نوشتیم. تا خودمون رفتیم از این سرویس رایگان و فضای مجانی استفاده کنیم دیدیم فعلا صفی شده ما هم اسم نوشتیم رفتیم ته صف. خبر بیشتر را از اینجا بخوانید :

سرویس جدید میزبانی وب در گوگل (Page Creator) به دلیل استقبال شدید و تقاضای فراوان برای دسترسی به آن، به روی کاربرانی که فاقد اکانت در این سایت هستند، موقتا بسته شد.
منظور از فضای رایگان در شبکه اینترنت چیست ؟
کسانی که وبلاگ نویس هستند بیشتر با این موضوع سروکار دارند.هنگامی که میخواهید تصویری و یا متنی حتّی موز یکی را در اینترنت به اشتراک بگذارید به محل و جایی در شبکه جهانی نیاز دارید تا این فایل خود را در آن محل قرار دهید تا دیگران هم بتوانند با مراجعه به آن آدرس به فایل مورد نظر دسترسی داشته باشند. مثلا همین تصویر کبوتر درحال پرواز در بالای صفحه وبلاگ من و یا همین کارت تبریک نوروزی را که مشاهده می کنید و تصویری که در کادر سمت چپ وبلاگم قرار داده ام ( چند لحظه ماوس را روی آن نگه دارید و نتیجه را ببینید . ) یا متن 14 اسفند که لینک آن را در قسمت لینک های روزانه می بینید از همین شیوه استفاده شده است .اگر بر روی هر یک از موارد ذکر شده مثلا تصویر کبوتر کلیک راست کنید و گزینه   Prrperties   انتخاب کنید متوجه خواهید شد محل اصلی این فایل در چه آدرسی میباشد.سایت های زیادی در شبکه برای این کار قرار دارند مثلا من در حال حاضر از این نشانی :: asdfhost.com :: Free hosting! 10 Megs Free فضای رایگان گرفته ام . شما هم می توانید به این سایت ها مراجعه و برای دریافت فضا ثبت نام نمایید.البته قبلا درباره گو گل و یاهو که این فضای رایگان را در اختیار اعضا خود قرار میدهند توضیح داده ام.

یک سایت راحت که جدیداً دایر شده است و برای ابن کار برای شما فارسی زبان ها مفید است و مقدار مناسبی فضا در اختیار شما میگذارد در این نشانیGolha.Net ویا اینجا

میباشد .خوبی آن این است که به فارسی میباشد و توضیحات و راهنمایی آن به زبان فارسی می باشد .چنانچه مایل باشید . مراجعه نمایید و برای دریافت فضا و راهنمایی بیشتر ثبت نام نمایید. البته محل های زیاد و گوناگونی در شبکه برای این کار وجود دارد که چنانچه فرصت شد در باره آنها خواهیم گفت..یادتان باشد تمرین تکرار ، آزمایش وخطا از اصول مهم یادگیری هستند. پس نهراسید و شروع کنید.


دو سایت معروف دیگر هم که می توانید برای ساختن آلبوم عکس و تصویر از آنها استفاده کنید یکی  webshots.comو دیگری    flickr  می باشدند. که اولی بعداز ثبت نام به ایملی که داده اید نامه ای به همراه لینکی می فرستد تا با کلیک بر آن لینک عضویت شما فعال می شود.یک نمونه آلبومی که اولی ساخته شده در این محل  مشاهده می کنید.آلبوم عکس مرکز توانبخشی مهدیه همدان
هشدار این که به هر صورت تصاویری را که در شبکه اینترنت قرار میدهید متوجه سوء استفاده افراد فرصت طلب از این تصاویر باشید مخصوصا هنگامی تصاویر شخصی ویا خانواگی را چرا که شبکه اینترنت جهانی است و در دسترسی به این تصاویر برای همه آسان است.

واین هم یک محل مناسب تر برای عکسهای شما:.fotopages.com

نوروز

نوروز پیروز

 

 برف می‌بارد؛
 برف می‌بارد به روی خار وخاراسنگ.
 کوه‌ها خاموش،
 دره‌ها دلتنگ،
 راه‌ها چشم انتظار کاروانی با صدای زنگ…
 بر نمی‌شد گر زِ بامِ کلبه‌ها دودی،
 یا که سوسوی چراغی گر پیامی‌مان نمی‌آورد،
 ردِ پاها گر نمی‌افتاد روی جاده‌ها لغزان،
 ما چه می‌کردیم در کولاکِ دل آشفته‌یِ دم سرد؟

 "زندگی را شعله باید برفروزنده؛
  شعله‌ها را هیمه سوزنده.
 جنگلی هستی تو، ای انسان!

 جنگل، ای روییده آزاده،
 بی‌دریغ افکنده رویِ کوه‌ها دامان،
 آشیان‌ها بر سر انگشتانِ تو جاوید،
 چشمه‌ها در سایبان‌هایِ تو جوشنده،
 آفتاب و باد وباران برسرت افشان،
 جان تو خدمت‌گرِ آتش…
 سربلند و سبز باش، ای جنگلِ انسان!

" زندگانی شعله می‌خواهد"، صدا سرداد عمو نوروز،
 شعله‌ها را هیمه باید روشنی افروز.....

         ایرانی سر فراز سیاووش کسرایی